Dieta 1000 kcal

Dieta 1000 kcal

Dieta 1000 kcal

Podstawową i główną zasadą jest to, że codzienne menu nie przekracza 1000 kcal. Posiłki powinny mieć stałe wartości (ważne, by nie pomijać żadnego z nich i nie doprowadzać do sytuacji, że zamiast pięciu niewielkich dań zjemy dwa bardzo obfite, gdyż w tym pierwszym przypadku organizm na bieżąco „spali” większość energii pochodzącej z pożywienia, aby móc przeprowadzić podstawowe procesy życiowe i czerpać siły do każdej najmniejszej aktywności ruchowej):

  • Śniadanie ⇒ 200 kcal
  • II śniadanie ⇒ 150 kcal
  • Obiad ⇒ 350 kcal
  • Podwieczorek ⇒ 100 kcal
  • Kolacja ⇒ 200 kcal

Dieta nie funduje kokosów, jeśli chodzi o spadek wagi, lecz istotna jest tutaj systematyczność i samokontrola, dzięki temu z czasem można osiągnąć wymarzoną sylwetkę. Na ogół ubytek wagi wynosi 1 kg na tydzień, czyli ok. 4 kg w ciągu miesiąca, jednak może zdarzyć się, że już w pierwszym tygodniu stracimy tyle, ile powinniśmy stracić przez cały miesiąc. Nie można wtedy popadać w euforię, ponieważ jest to spowodowane tym, że tracimy głównie wodę, i dlatego tak ważne jest, abyśmy dużo pili, by się nie odwodnić (przynajmniej 2 litry płynów – najlepiej czystej wody mineralnej niegazowanej!), a także, byśmy dołączyli do całej kuracji aktywność fizyczną, bo chodzi też o to, aby tracić nie tylko wodę, lecz przede wszystkim tłuszcz. Później jednak tempo spadku wagi wyraźnie się zmniejszy, a to za sprawą tego, że organizm będzie się bronił przed wycieńczeniem i oszczędzał energię.

Jeśli na co dzień niewiele się ruszasz, twoja dieta powinna obracać się wokół 1000 kcal, jeśli jednak pracujesz fizycznie, zwiększ ten limit do wartości 1500-1800 kcal dziennie. W ten sposób doprowadzisz do wytworzenia się niedoboru rzędu 1000 kcal. Po tygodniu wyniesie on mniej więcej 7000 kcal, co oznacza, że schudniemy o 1 kg. Zanim rozpoczniesz stosowania diety, przez tydzień zapisuj dokładnie wszystko, co jesz, aby dalej przeliczyć to na kalorie.

Z reguły dieta trwa miesiąc, lecz jeśli chcesz ją przedłużyć, musisz to koniecznie skonsultować z lekarzem – nie bagatelizuj tego, pomimo tego, że dieta uznawana jest powszechnie za bezpieczną i nie wywołującą negatywnych skutków ubocznych, o ile dba się o to, by posiłki były jak najbardziej urozmaicone. Trzeba jednak wiedzieć, że nie jest to odpowiednia terapia dla osób otyłych – idealna zaś dla tych z niewielką nadwagą.

Kategorycznie należy zmniejszyć ilość produktów takich jak: tłuste mięso, wędlina, żółte sery, a także alkohol, którego spożywanie jest właściwie całkowicie zabronione. Przerwa między posiłkami powinna wynosić ok. 3 godzin. W czasie przerwy nic nie zjadamy! Nie można sądzić, że jeśli zjemy sobie np. jabłko, to nic się nie stanie – nawet taką drobną przekąskę traktujemy już jako osobny posiłek.

Więcej o diecie 1000 kalorii piszemy tutaj.