Bilety Autokarowe   Norwegian   Konie   WizzAir   Narty   Bieganie   Zdrowie Uroda   Loty easyJet   Londyn Bilety   Ciąża i Poród   RyanAir  
  
  Strona Główna
  Tabletki na Odchudzanie
  Fatburner - Spalacz Tłuszczu
  Spalanie Tłuszczu
  Przyśpieszyć Metabolizm
  Kiedy Stosować Dietę?
  Wyznacznik Atrakcyjności
  Poduszka Ortopedyczna
  Dieta a Trening
  Dieta Kopenhaska
  Dieta Odchudzająca
  Dieta 1000 kalorii
  Dieta Kwaśniewskiego
  Dieta Cambridge
  Dieta Dukana
  Dieta Wiosenna
  Dieta Kapuściana
  Dieta Andersona
  Dieta Jogurtowa
  Dieta Gersona
  Dieta South-Beach
  Dieta Śródziemnomorska
  Dieta Haya
  Dieta Wysokoenergetyczna
  Dieta Hollywoodzka
  Dieta Atkinsa
  Dieta Antycukrzycowa
  Nieskocholesterolowa
  Dieta Mayra
  Dieta Antywrzodowa
  Dieta Antyzaparciowa
  Dieta Rekonwalescenta
  Dieta Szwedzka
  Dieta Makrobiotyczna
  Dieta Lekkostrawna
  Dieta Grupy Krwi
  Dieta Niskoenergetyczna
  Rola Jedzenia i Picia
  Cellulit
  Hormony a Przemiana Materii
  Odchudzanie a Woda
  Jeść i nie przytyć
  Piramida Żywności
  Nawyki Żywieniowe
  Pokochać Siebie
  Męcząca Dieta
  Tabela Kaloryczna
  Indeks Glikemiczny
  Przepisy Kulinarne Light
  Diety, Odżywianie, Uroda
  Wczasy Odchudzające
  Przyczyny Tycia i Nadwagi
  Reklama w Serwisie
  Kontakt
 
 


Dieta a Trening

Dieta dietą, ale jeśli nie połączysz jej z chociażby drobnym wysiłkiem fizycznym, nie masz co liczyć na efekty w postaci utraty kilogramów. Podobnie, jeśli nie ułożysz równolegle odpowiednio dobranego do własnych możliwości treningu wraz ze zdrowym odżywianiem, które dostarczy niezbędnej energii chociażby do wykonania podstawowych życiowych czynności, również nie masz wielkich szans na powodzenie. Dzieje się tak dlatego, że aby schudnąć, potrzebujesz minimalnej ilości kalorii pochodzących z jedzenia. Wówczas, w momencie wysiłku fizycznego pobudzane są wszystkie komórki organizmu, i wtedy też zachodzi przemiana materii. Polega to na przemianowaniu magazynu glikogenu (który jest składnikiem węglowodanów) na tak zwany adenozynotrójfosforan (ATP) – substancję potrzebną mięśniom. Im więcej uprawiasz sportu, tym ten metabolizm, a więc przemiana materii, jest szybsza i sprawniejsza.

Dzięki temu pozbywamy się z organizmu nie tylko nadwyżki kalorii, ale również substancji szkodliwych, jak amoniak czy mocznik. Te, w momencie odłożenia się pod skórą, grzęzną w komórkach tłuszczowych, tworząc tak bardzo nieatrakcyjny, szczególnie dla kobiet, cellulit. Gdy brakuje energii pochodzącej z węglowodanów, wówczas organizm sięga po żelazne jej zapasy pod postacią tłuszczu. I wtedy też chudniemy. Nasz trening nie musi być bardzo intensywny i wyczerpujący – istotne, by był regularny i żeby systematycznie się zwiększał wraz z upływem czasu.



Na naszą aktywność fizyczną mogą składać się tak proste i banalne czynności, jak wchodzenie po schodach, zamiast jeżdżenie windą, spacer wzdłuż ulicy, zamiast jazda autobusem, czy sprzątanie mieszkania. Udowodnione zostało bowiem przez naukowców, iż ludzie z nadwagą chudną, jeśli spalają dodatkowo 2000 kalorii tygodniowo. I to wcale nie jest tak wiele, zważając na fakt, że choćby zwykła jazda na rowerze przez godzinę pozwala spalić jakieś 300-400 kalorii! Aby stracić 2000 kalorii tygodniowo wystarczy, jeśli będziesz np.:
- codziennie chodzić na spacer około 3 km (=700 kcal);
- codziennie wchodzić schodami (=300 kcal);
- raz w tygodniu jeździć 2 godziny na rowerze (=600 kcal);
- raz w tygodniu przez 2 godziny sprzątać mieszkanie (=400 kcal).

Na początku nie powinieneś przesadzać. Zacznij od niewielkiego wysiłku i powoli zwiększaj plan ćwiczeń. Wówczas twój organizm będzie miał wystarczającą ilość czasu na rozbudowę tkanki mięśniowej, która będzie potem mogła spalać zbędne rezerwy tłuszczowe. Obowiązują tu dwie zasady:
- intensywny i skoncentrowany w czasie wysiłek powoduje spalenie dużej ilości węglowodanów;
- mniej intensywny, ale regularnie i przez dłuższy czas uprawiany sport pomaga mięśniom spalić tłuszcz.
Zgodnie z tą zasadą, najszybciej zużywa energię sprinter, natomiast osoba uprawiająca jogging skuteczniej spala tłuszcz. Optymalnym rozwiązaniem jest połączenie obu rodzajów sportu.
Bardzo trudno jest schudnąć w tych miejscach, w których chcielibyśmy najbardziej, a więc w udach, pośladkach, biodrach czy całych nogach. Najszybciej bowiem reagują komórki tłuszczowe umieszczone na przykład w klatce piersiowej. Nie dziwmy się więc, że miejscem, w którym zauważymy pierwsze efekty zastosowanej diety, będzie właśnie biust.

Sport oraz odpowiednia ilość węglowodanów i białka, to najlepszy i najbezpieczniejszy sposób na zachowanie nienagannej sylwetki na długi, długi czas. Jeśli ćwiczenia wzmacniające zostaną przeplecione również treningiem kondycyjnym, niewątpliwie twoja waga zacznie szybko spadać, zaś ty nie będziesz czuć się zmęczony, przy jednoczesnym zachowaniu sprawności fizycznej.

 
   
   
 
Jaworzyna Krynicka