Bilety Autokarowe   Norwegian   Konie   WizzAir   Narty   Bieganie   Zdrowie Uroda   Loty easyJet   Londyn Bilety   Ciąża i Poród   RyanAir  
  
  Strona Główna
  Tabletki na Odchudzanie
  Fatburner - Spalacz Tłuszczu
  Spalanie Tłuszczu
  Przyśpieszyć Metabolizm
  Kiedy Stosować Dietę?
  Wyznacznik Atrakcyjności
  Poduszka Ortopedyczna
  Dieta a Trening
  Dieta Kopenhaska
  Dieta Odchudzająca
  Dieta 1000 kalorii
  Dieta Kwaśniewskiego
  Dieta Cambridge
  Dieta Dukana
  Dieta Wiosenna
  Dieta Kapuściana
  Dieta Andersona
  Dieta Jogurtowa
  Dieta Gersona
  Dieta South-Beach
  Dieta Śródziemnomorska
  Dieta Haya
  Dieta Wysokoenergetyczna
  Dieta Hollywoodzka
  Dieta Atkinsa
    - Dieta Atkinsa cd.
  Dieta Antycukrzycowa
  Nieskocholesterolowa
  Dieta Mayra
  Dieta Antywrzodowa
  Dieta Antyzaparciowa
  Dieta Rekonwalescenta
  Dieta Szwedzka
  Dieta Makrobiotyczna
  Dieta Lekkostrawna
  Dieta Grupy Krwi
  Dieta Niskoenergetyczna
  Rola Jedzenia i Picia
  Cellulit
  Hormony a Przemiana Materii
  Odchudzanie a Woda
  Jeść i nie przytyć
  Piramida Żywności
  Nawyki Żywieniowe
  Pokochać Siebie
  Męcząca Dieta
  Tabela Kaloryczna
  Indeks Glikemiczny
  Przepisy Kulinarne Light
  Diety, Odżywianie, Uroda
  Wczasy Odchudzające
  Przyczyny Tycia i Nadwagi
  Reklama w Serwisie
  Kontakt
 
 


Dieta Atkinsa

"Dieta Atkinsa - jedz tłuszcz, zgubisz tłuszcz". Dieta Atkinsa to dość kontrowersyjna dieta dostarczająca organizmowi dużej ilości białka i tłuszczów ograniczając przy tym do minimum węglowodany. Podstawowym składnikiem żywieniowym są tłuszcze dające koło 60% dziennej dawki kalorii. Dietą zbliżoną do diety Atkinsa jest dieta Kwaśniewskiego. Obydwie te diety oparte są na przekonaniu, że główna przyczyna przybierania na wadze są cukry a nie tłuszcz. Obydwie choć maja wielu przeciwników są bardzo popularne. Każda jednak dieta, czy to kopenhaska, czy 100 kalorii, czy cambridge, czy też South Beach znajdzie swoich zwolenników czy też przeciwników.


Dietę Atkinsa wymyślił dr Atkins, przekonując w swych badaniach, że proponowany przez niego sposób odżywiania prowadzi do utraty wagi i jest świetnym sposobem na odchudzanie. Podczas tej diety ograniczając węglowodany zmuszamy organizm do spalania nagromadzonego tłuszczu. Dieta Atkinsa sprawia, że zmienia sie nasza przemiana materii, krew nieco sie zakwasza co w rezultacie daje mniejsze uczucie głodu. Przez dwa tygodnie nie jemy pieczywa, produktów zbożowych, warzyw,które mają w sobie zawartą skrobię, nie jemy także owoców, jogurtów i mleka. Przy tej diecie ważny będzie dla nas wykaz produktów z ilością zawieranych przez nie węglowodanów.

Dieta Atkinsa składa się z trzech etapów: I etap wprowadzający, najbardziej rygorystyczny, II etap - zasadnicza dieta odchudzająca, nieco już łagodniejsza, i III etap - dieta na całe życie. Podobieństwo tu widać do diety South Beach.

W diecie Atkinsa właściwie jadłospis jest bardzo prosty. Posiłki je się co 3-4 godziny. Należy ograniczyć kawę i herbatę, i najlepiej porzucić nikotynę. W diecie Atkinsa należy spożywać jakieś preparaty witaminowe, ponieważ nie dostarczamy organizmowi warzyw i owoców. Należy codziennie wypijać około 2 litry wody aby przepłukiwać nerki.

Dieta Atkinsa nie tylko nie jest polecana, ale wręcz nie mogą ja stosować osoby chore na nadciśnienie, wysoki poziom cholesterolu, miażdżycę.

Produkty zakazane w diecie Atkinsa to:

-mąka biała, ryż, mleko, wszystkie produkty zawierające cukier oraz sam cukier, koncentraty, np w postaci soków, wszelka żywność która jest wysoko przetworzona. W fazie I należy także ograniczyć owoce i produkty zawierające skrobię. Warzywa znacznie bardziej sprzyjają w prowadzeniu diety Atkinsa niż owoce. Wiele owoców ma wysoki indeks glikemiczny oraz sporo węglowodanów. Ale są owoce które właściwie można jeść bez ograniczeń. Truskawki, maliny, jagody, jeżyny mają bardzo niski indeks glikemiczny, mało węglowodanów dlatego są dobre podczas stosowania nie tylko diety atkinsa, ale także diety South Beach, czyli dieta Plaż Południowych, a także można je jeść w dużch ilościach podczas stosowania ogólnie jakiekolwiek diety.


Jeżeli chodzi o warzywa które można jeść, ponieważ mają niski wskaźnik węglowodanów to jest ich cała plejada. Sałata, szpinak, pietruszka, szparagi, pora, kapusta, kalarepa, cebula, dynia, pomidory, fasola szparagowa, botwinka, rzepa, jarmuż, groszek cukrowy, cukinia, kapusta zwykła, cebula, dynia, pory. Przyrządzając warzywne dania pamiętajmy o tym by gotować je jak najkrócej, a jeszcze lepiej na parze, zachowują one wówczas najwięcej wartości odżywczych.

Wkrótce przepisy na dietę Atkinsa.

 
   
   
 
Jaworzyna Krynicka