Bilety Autokarowe   Norwegian   Konie   WizzAir   Narty   Bieganie   Zdrowie Uroda   Loty easyJet   Londyn Bilety   Ciąża i Poród   RyanAir  
  
  Strona Główna
  Tabletki na Odchudzanie
  Fatburner - Spalacz Tłuszczu
  Spalanie Tłuszczu
  Przyśpieszyć Metabolizm
  Kiedy Stosować Dietę?
  Wyznacznik Atrakcyjności
  Poduszka Ortopedyczna
  Dieta a Trening
  Dieta Kopenhaska
  Dieta Odchudzająca
  Dieta 1000 kalorii
  Dieta Kwaśniewskiego
  Dieta Cambridge
  Dieta Dukana
  Dieta Wiosenna
  Dieta Kapuściana
  Dieta Andersona
  Dieta Jogurtowa
  Dieta Gersona
  Dieta South-Beach
  Dieta Śródziemnomorska
  Dieta Haya
  Dieta Wysokoenergetyczna
  Dieta Hollywoodzka
  Dieta Atkinsa
  Dieta Antycukrzycowa
  Nieskocholesterolowa
  Dieta Mayra
  Dieta Antywrzodowa
  Dieta Antyzaparciowa
  Dieta Rekonwalescenta
  Dieta Szwedzka
  Dieta Makrobiotyczna
  Dieta Lekkostrawna
  Dieta Grupy Krwi
  Dieta Niskoenergetyczna
  Rola Jedzenia i Picia
  Cellulit
  Hormony a Przemiana Materii
  Odchudzanie a Woda
  Jeść i nie przytyć
  Piramida Żywności
  Nawyki Żywieniowe
  Pokochać Siebie
  Męcząca Dieta
  Tabela Kaloryczna
  Indeks Glikemiczny
  Przepisy Kulinarne Light
  Diety, Odżywianie, Uroda
  Wczasy Odchudzające
  Przyczyny Tycia i Nadwagi
  Reklama w Serwisie
  Kontakt
 
 


Dieta Dukana - Prawie Dieta Cud :-)

Dieta Dukana najpopularniejsza ostatnio z diet, zwana także dietą proteinową lub dietą białkową. Skuteczna? Sprawdź sam. Ostatnio na siłowniach, w klubach, między znajomymi, wśród gwiazd wszyscy mówią o diecie Dukana, że skuteczna, prosta i najlepsza. Dieta Dukana składa się z kilku faz. Trzeba je dokładnie poznać, przeanalizować i przemyśleć zanim się zacznie. Zgromadzić odpowiednie produkty i najlepiej wydrukować te dozwolone i te zabronione. Dieta Dukana to inaczej nazywana dieta proteinowa. I faza zaskakuje organizm spożywaniem przez 5 dni głównie protein.  Proteiny- czyli białka proste, pełnią główną rolę budulcową w organizmie. Mięśnie, włosy, odporność, krew, narządy potrzebują białek do prawidłowego funkcjonowania. W diecie Dukana nie ma monotonii, nudy, nie trzeba zjadać przez kilka dni małych ilości tego samego. W tej diecie nie chodzi się właściwie głodnym a duży wybór różnorodnych posiłków daje satysfakcję, pobudza fantazję, daje przyjemność z samego choćby przygotowania dań.



FAZA I
Faza I diety Dukana trwa około 5 dni. Jest trudna, bo to początek a do tego składa się głównie z jedzenia białek. Dla tych, którzy nie lubią mięsa i ryb będzie trudno.
Co wolno jeść:
- chude mięso: cielęcina, konina, wołowina( nie można antrykotu i rozbratla z kością). Mięso należy gotować, grilować lub piec bez tłuszczu.
- podroby: wątroba, cynadry, ozór cielęcy lub wołowy (czubek)
- wszystkie ryby, nie tylko chude, także te tłuste, ale także grilowane, gotowane, pieczone bez tłuszczu
- owoce morza (skorupiaki i mięczaki)
- mięso drobiowe bez skóry ( wyjątkiem kaczki, kurczak bez skrzydełek)
- chuda szynka, chude wędliny z indyka, kurczaka lub wieprzowe, nie można wędlin wędzonych
- jaja
- chude produkty nabiałowe (do 4%)
- koniecznie min półtora litra wody z małą zawartością soli mineralnych
- otręby owsiane (nie więcej jak 3 łyżki dziennie)
- przyprawy: algi morskie, anyż, aromaty bez cukru, bazylia, chrzan, cynamon, cytryna, czosnek, estragon, gałka muszkatołowa, goździki, imbir, kakao bez tłuszczu, kardamon, ketchup dietetyczny, kminek, kolendra, korniszony, kostki rosołowe bez tłuszczu, kurkuma, mięta, ostra papryka, papryka, pieprz, pietruszka, rozmaryn, soja, sos pomidorowy z puszki, suszona cebula, szafran, świeża cebula, wanilia
Dopuszczalne jest także stosowanie majonezu Dukana: zmieszać 100 ml oleju parafinowego, 1 żółtko, sól, pieprz, świeży czosnek lub w proszku, zioła prowansalskie.
Można także stosować ocet winny, musztardę, odtłuszczoną śmietanę.
Dozwolone produkty w fazie I można mieszać przyrządzając i wymyślając rozmaite potrawy. I co najważniejsze można jeść w dowolnej ilości.
W I fazie należy pić co najmniej 1,5 litra napojów. Oczywiście najlepiej jest pić wodę, ale można także colę Ligot, herbatę bez cukru i kawę bez cukru i mleka.

FAZA II
Faza II trwa także około 5 dni, a po niej ponownie następuje faza I. I tak naprzemiennie do uzyskania prawidłowej, zamierzonej wagi. Jeśli Faza I będzie trwała 3 dni, faza II także trzy dni i tak do skutku.
W fazie drugiej do protein dodajemy warzywa najlepiej surowe. Tak więc lista produktów dozwolonych w fazie II to wszystko to co można było zjeść w fazie I plus:
Warzywa: Bakłażan, biała kapusta, boćwina, brokuł, brukselka, cebula, cukinia, cykoria, czerwona kapusta, dynia, fasolka szparagowa, kalafior, kalarepa, koper włoski, ogórek, papryka, pieczarki, pomidory, por, roszponka, rzepa, rzodkiew, sałata karbowana, sałata zielona, seler, soja, szparagi i szpinak.
Dopuszczalne jest także zjadanie: odtłuszczonego mleka, słodzika z aspartamem, ocet, przyprawy, zioła, tymianek, czosnek, natka pietruszki, cebula (max 2), szalotka (max2), szczypiorek, burak, siemię lniane, marchewka, cytryna może być użyta do doprawienia ryby, ale nie może być spożywana w formie wyciśniętego soku.

Zakazane jest spożywanie: Awokado, białej fasolo, bób, ciecierzyca, groch, groch suszony, groch zwyczajny, kukurydza, ryż, soczewica, zielony groszek, ziemniaki.

FAZA III
Faza trzecia to etap utrzymywania wagi uzyskanej na fazie I i II. W tej fazie do jadłospisu wreszcie dołączają owoce, ale tylko jedna porcja z wyjątkiem: bananów, czereśni, winogron oraz owoców suchych. Nie można także zjadać orzechów, pistacji, migdałów.
III faza obejmuje także dwie kromki chleba ziarnistego, 40 gram sera z wyjątkiem camembert, roguefort, kozi, 2 porcje tygodniowo (100-200 gram) makaronu z twardej pszenicy Durum, kuskus, soczewica, fasola, groch, ziemniaki – sporadycznie, ryż. Ważne aby te produkty spożywać bez dodatku tłuszczu. Z mięs można spożywać udziec jagnięcy, polędwicę wieprzową, szynkę gotowaną, schab. Nie należy nadal jeść wędzonych wędlin.
Faza trzecia trwa w zależności od tego ile kilogramów utraciliśmy razy 10. Jeśli ktoś schudł 5 kilo jego faza trzecia powinna trwać 5 x 10 czyli 50 dni.
W czasie trwania tej fazy można sobie pozwolić dwa razy w tygodniu (wow!) na zjedzenie tego na co ma się ochotę. Mogą to być lody, wino, placki, torty, a nawet pizza. Jednak musi to być jedna porcja bez dokładek.
Aby wskazówka wagi nie wędrowała w górę podczas fazy III należy stosować tzw. „proteinowe czwartki”. Raz w tygodniu zastosować dietę z fazy I.

FAZA IV
Faza IV to właściwie normalne jedzenie (rozsądne) z bezwzględnym zachowaniem dwóch zasad. Jeden dzień w tygodniu ścisła dieta proteinowa plus każdego dnia 3 łyżki otrąb owsianych. Przestrzeganie tych dwóch zasad daje gwarancję utrzymania wagi.



Dieta proteinowa Dukana czy jest bezpieczna? Zdania są podzielone. Jedni uważają, że nie, że organizm przeżywa szok, przy tak dużej niemal wyłącznej dawce białek, inni uważają, że jest bezpieczna a przede wszystkim skuteczna. Najwięcej i najszybciej gubi się kilogramy w ciągu I fazy. Podczas tych 5 dni można zgubić dużo. To daje dobry start, motywuje, staje się zachętą do dalszego stosowania diety. Podobno naukowcy dowiedli, ze diety, które w pierwszych dniach powodują szybki i duży spadek wagi są skuteczniejsze na dłuższy okres czasu. Stosując taki rodzaj diety jest szansa na uniknięcie efektu jojo.

Wkrótce przepisy diety Dukana.

 
   
   
 
Jaworzyna Krynicka