Bilety Autokarowe   Norwegian   Konie   WizzAir   Narty   Bieganie   Zdrowie Uroda   Loty easyJet   Londyn Bilety   Ciąża i Poród   RyanAir  
  
  Strona Główna
  Tabletki na Odchudzanie
  Fatburner - Spalacz Tłuszczu
  Spalanie Tłuszczu
  Przyśpieszyć Metabolizm
  Kiedy Stosować Dietę?
  Wyznacznik Atrakcyjności
  Poduszka Ortopedyczna
  Dieta a Trening
  Dieta Kopenhaska
  Dieta Odchudzająca
  Dieta 1000 kalorii
  Dieta Kwaśniewskiego
  Dieta Cambridge
  Dieta Dukana
  Dieta Wiosenna
  Dieta Kapuściana
  Dieta Andersona
  Dieta Jogurtowa
  Dieta Gersona
  Dieta South-Beach
  Dieta Śródziemnomorska
  Dieta Haya
  Dieta Wysokoenergetyczna
  Dieta Hollywoodzka
  Dieta Atkinsa
  Dieta Antycukrzycowa
  Nieskocholesterolowa
  Dieta Mayra
  Dieta Antywrzodowa
  Dieta Antyzaparciowa
  Dieta Rekonwalescenta
  Dieta Szwedzka
  Dieta Makrobiotyczna
  Dieta Lekkostrawna
  Dieta Grupy Krwi
  Dieta Niskoenergetyczna
  Rola Jedzenia i Picia
  Cellulit
  Hormony a Przemiana Materii
  Odchudzanie a Woda
  Jeść i nie przytyć
  Piramida Żywności
  Nawyki Żywieniowe
  Pokochać Siebie
  Męcząca Dieta
  Tabela Kaloryczna
  Indeks Glikemiczny
  Przepisy Kulinarne Light
  Diety, Odżywianie, Uroda
  Wczasy Odchudzające
  Przyczyny Tycia i Nadwagi
  Reklama w Serwisie
  Kontakt
 
 


DIETA DR HAYA

Jeśli nie łączymy ze sobą produktów białkowych z węglowodanowymi, chudniemy. Nawet do 2,5 kg w ciągu tygodnia. Wynika to stąd, że przy trawieniu tych pierwszych powstaje odczyn kwaśny, a tych drugich – alkaliczny – i jeśli nie mieszamy tych produktów, to lepiej się czujemy, szybciej trawimy, no i oczywiście zaczynamy tracić na wadze. Tak stwierdził doktor Wiliam Howard Hay. Do produktów białkowych zalicza się zatem: warzywa strączkowe, jaja, mleko, jogurty, majonez, sos winegret, soja, fasola, ryby, sery, drób. Natomiast grupę produktów węglowodanowych stanowią: ziarna, chleb razowy, płatki owsiane, ziemniaki, karczochy, słodkie owoce (figi, banany, słodkie i dojrzałe gruszki, winogrona, rodzynki), ryż, miód, kukurydza, kasze, makaron, chleb.

Teoretycznie można jeść wszystko, oprócz kilku produktów, które zaleca się wyeliminować w trakcie stosowania diety, to jednak nie trzeba liczyć kalorii i odmawiać sobie różnych smakołyków. Z diety wykreślamy: alkohol, mocną kawę i herbatę, białe pieczywo, cukier, sól, napoje gazowane, czekoladę, wędliny, piwo, czerwone mięso, dania typu fast – food, produkty proszkowe, ciasta z owocami i kremami, potrawy smażone i ostro przyprawione. Posiłki rozdzielamy na 3 duże i 2 małe przekąskę – czyli wedle zasady: „mało, ale często”.
W ciągu dnia należy zjeść jeden posiłek białkowy, jeden węglowodanowy, a jeden złożony z samych owoców lub warzyw. Produkty neutralne można łączyć ze wszystkimi, a należą do nich: zioła, wędliny, miód, otręby, owoc awokado, warzywa (oprócz ziemniaków), śmietana słodka lub kwaśna, a także tłuszcze (masło, margaryna, oliwa z oliwek, oleje roślinne), świeże owoce, nasiona, orzechy. Między posiłkami: białkowym i węglowodanowym powinno być 3-4 godzin przerwy. Jeśli jemy owoce lub pijemy, to najlepiej robić to albo na pusty żołądek, albo między posiłkami. Wyzbywamy się tłuszczu, gdyż znacznie spowalnia tempo trawienia.
Dietę może stosować każdy dorosły, przez całe życie. Wskazana jest dla osób, które mają problemy z zaparciami, wzdęciami, jelitami lub nerkami.

Jak już powiedziałam – nie należy łączyć:
• białek i węglowodanów
• produktów obu tych grup ze sobą (nagromadzenie zbyt dużej ilości białka i cukru)

Można natomiast łączyć:
• białko z warzywami i owocami (ale tylko kwaśnymi)
• węglowodany z warzywami i owocami (ale tylko słodkimi)
• owoce kwaśne z produktami mlecznymi
• warzywa z produktami mlecznymi oraz margaryną

Szczerze polecam tę dietę, gdyż pozwala czerpać przyjemność z jedzenia, a także przy tym schudnąć i cieszyć się doskonałym zdrowiem. Jest bezpieczna – a to najważniejsze.

 
   
   
 
Jaworzyna Krynicka