Dieta Haya

Dieta Haya

Dieta Haya

Jeśli nie łączymy ze sobą produktów białkowych z węglowodanowymi, chudniemy. Nawet do 2,5 kg w ciągu tygodnia. Wynika to stąd, że przy trawieniu tych pierwszych powstaje odczyn kwaśny, a tych drugich – alkaliczny – i jeśli nie mieszamy tych produktów, to lepiej się czujemy, szybciej trawimy, no i oczywiście zaczynamy tracić na wadze. Tak stwierdził doktor Wiliam Howard Hay. Do produktów białkowych zalicza się zatem: warzywa strączkowe, jaja, mleko, jogurty, majonez, sos winegret, soja, fasola, ryby, sery, drób. Natomiast grupę produktów węglowodanowych stanowią: ziarna, chleb razowy, płatki owsiane, ziemniaki, karczochy, słodkie owoce (figi, banany, słodkie i dojrzałe gruszki, winogrona, rodzynki), ryż, miód, kukurydza, kasze, makaron, chleb.

Teoretycznie można jeść wszystko, oprócz kilku produktów, które zaleca się wyeliminować w trakcie stosowania diety, to jednak nie trzeba liczyć kalorii i odmawiać sobie różnych smakołyków. Z diety wykreślamy: alkohol, mocną kawę i herbatę, białe pieczywo, cukier, sól, napoje gazowane, czekoladę, wędliny, piwo, czerwone mięso, dania typu fast – food, produkty proszkowe, ciasta z owocami i kremami, potrawy smażone i ostro przyprawione. Posiłki rozdzielamy na 3 duże i 2 małe przekąskę – czyli wedle zasady: „mało, ale często”.

W ciągu dnia należy zjeść jeden posiłek białkowy, jeden węglowodanowy, a jeden złożony z samych owoców lub warzyw. Produkty neutralne można łączyć ze wszystkimi, a należą do nich: zioła, wędliny, miód, otręby, owoc awokado, warzywa (oprócz ziemniaków), śmietana słodka lub kwaśna, a także tłuszcze (masło, margaryna, oliwa z oliwek, oleje roślinne), świeże owoce, nasiona, orzechy. Między posiłkami: białkowym i węglowodanowym powinno być 3-4 godzin przerwy. Jeśli jemy owoce lub pijemy, to najlepiej robić to albo na pusty żołądek, albo między posiłkami. Wyzbywamy się tłuszczu, gdyż znacznie spowalnia tempo trawienia.

Dietę może stosować każdy dorosły, przez całe życie. Wskazana jest dla osób, które mają problemy z zaparciami, wzdęciami, jelitami lub nerkami.

Jak już powiedziałam – nie należy łączyć:

  • białek i węglowodanów
  • produktów obu tych grup ze sobą (nagromadzenie zbyt dużej ilości białka i cukru)

Można natomiast łączyć:

  • białko z warzywami i owocami (ale tylko kwaśnymi)
  • węglowodany z warzywami i owocami (ale tylko słodkimi)
  • owoce kwaśne z produktami mlecznymi
  • warzywa z produktami mlecznymi oraz margaryną

Szczerze polecam tę dietę, gdyż pozwala czerpać przyjemność z jedzenia, a także przy tym schudnąć i cieszyć się doskonałym zdrowiem. Jest bezpieczna – a to najważniejsze.