Bilety Autokarowe   Norwegian   Konie   WizzAir   Narty   Bieganie   Zdrowie Uroda   Loty easyJet   Londyn Bilety   Ciąża i Poród   RyanAir  
  
  Strona Główna
  Tabletki na Odchudzanie
  Fatburner - Spalacz Tłuszczu
  Spalanie Tłuszczu
  Przyśpieszyć Metabolizm
  Kiedy Stosować Dietę?
  Wyznacznik Atrakcyjności
  Poduszka Ortopedyczna
  Dieta a Trening
  Dieta Kopenhaska
  Dieta Odchudzająca
  Dieta 1000 kalorii
  Dieta Kwaśniewskiego
  Dieta Cambridge
  Dieta Dukana
  Dieta Wiosenna
  Dieta Kapuściana
  Dieta Andersona
  Dieta Jogurtowa
  Dieta Gersona
  Dieta South-Beach
  Dieta Śródziemnomorska
  Dieta Haya
  Dieta Wysokoenergetyczna
  Dieta Hollywoodzka
  Dieta Atkinsa
  Dieta Antycukrzycowa
  Nieskocholesterolowa
  Dieta Mayra
  Dieta Antywrzodowa
  Dieta Antyzaparciowa
  Dieta Rekonwalescenta
  Dieta Szwedzka
  Dieta Makrobiotyczna
  Dieta Lekkostrawna
  Dieta Grupy Krwi
  Dieta Niskoenergetyczna
  Rola Jedzenia i Picia
  Cellulit
  Hormony a Przemiana Materii
  Odchudzanie a Woda
  Jeść i nie przytyć
  Piramida Żywności
  Nawyki Żywieniowe
  Pokochać Siebie
  Męcząca Dieta
  Tabela Kaloryczna
  Indeks Glikemiczny
  Przepisy Kulinarne Light
  Diety, Odżywianie, Uroda
  Wczasy Odchudzające
  Przyczyny Tycia i Nadwagi
  Reklama w Serwisie
  Kontakt
 
 


DIETA ŁATWOSTRAWNA

Znam wiele osób, wyczerpane różnymi chorobami, przeziębieniami, mające chorą wątrobę czy wyniszczone lekami, które nie mają apetytu bądź wręcz przeciwnie – dopada je wilczy apetyt, ale nie mogą go zaspokoić, ponieważ mają ogromne problemy z przeżuwaniem, bądź w ogóle z połykaniem pokarmów. Aby przyśpieszyć trawienie, wchłanianie i usuwanie resztek pokarmów, niezbędne, aby uciec się do specjalnej diety leczniczej – diety łatwostrawnej, dzięki której odciążymy nasz układ pokarmowy i sprawimy, że spożywane pokarmy nie będą w nim długo zalegać.



W związku z tym niezbędny jest dobór odpowiednich składników – takich, które szybko zostaną strawione w naszym żołądku, dzięki czemu szybko go opuszczą.
Konieczne jest wyeliminowanie tłuszczu z diety, łącznie ze smażeniem na tłuszczu. I to nie tylko dlatego, że trawienie tłuszczu, jak i białka, trwa najdłużej, ale także przez to, że spowalnia on działanie soku żołądkowego. Jeśli chodzi o zupy, to najbardziej preferowane są te mleczne, krupniki i kleiki, w których nie ma ani grama zasmażek z tłuszczu i mąki, a które można doprawiać mlekiem, mąką, niewielkimi ilościami masła, margaryny lub oliwy z oliwek.
Potrawy można przygotowywać w różny sposób.

Nigdy nie na surowo ani poprzez smażenie. Dopuszczalne jest gotowanie na parze (a właściwie – najszerzej polecane!), w wodzie, pieczenie lub rozdrabnianie. Jeśli jemy mięso, to korzystniej będzie dodać do niego namoczoną bułkę, aby je nieco zmiękczyć, a jeśli czaimy się na jakieś ciasto, to najlepiej będzie pomieszać je z ubitymi jajkami. Pieczywo musi być pszenne lub razowe z pełnego, oczyszczonego ziarna. Pamiętać należy, aby zjadać tylko tyle, żeby nie być głodnym, wobec czego potrawy nie mogą być zbyt obfite.

Oprócz tłuszczu uważać trzeba także na ilość spożytego błonnika. Niewielkie jego ilości są oczywiście niezbędne do utworzenia się kału, ale gdy go będzie za dużo, obciąży niepotrzebnie nasz żołądek. Trzeba wobec tego wyważyć i znaleźć „złoty środek”. Jako źródło takiego „zdrowego” błonnika polecam szczególnie młode warzywa, dojrzałe owoce (szczególnie brzoskwinie) i dobrze zmielone produkty pochodzenia zbożowego – z czego należy usunąć pestki i skórę, a potem gotować, by zmiękczyć znajdujący się w nich błonnik.


 
   
   
 
Jaworzyna Krynicka