Bilety Autokarowe   Norwegian   Konie   WizzAir   Narty   Bieganie   Zdrowie Uroda   Loty easyJet   Londyn Bilety   Ciąża i Poród   RyanAir  
  
  Strona Główna
  Tabletki na Odchudzanie
  Fatburner - Spalacz Tłuszczu
  Spalanie Tłuszczu
  Przyśpieszyć Metabolizm
  Kiedy Stosować Dietę?
  Wyznacznik Atrakcyjności
  Poduszka Ortopedyczna
  Dieta a Trening
  Dieta Kopenhaska
  Dieta Odchudzająca
  Dieta 1000 kalorii
  Dieta Kwaśniewskiego
  Dieta Cambridge
  Dieta Dukana
  Dieta Wiosenna
  Dieta Kapuściana
  Dieta Andersona
  Dieta Jogurtowa
  Dieta Gersona
  Dieta South-Beach
  Dieta Śródziemnomorska
  Dieta Haya
  Dieta Wysokoenergetyczna
  Dieta Hollywoodzka
  Dieta Atkinsa
  Dieta Antycukrzycowa
  Nieskocholesterolowa
  Dieta Mayra
  Dieta Antywrzodowa
  Dieta Antyzaparciowa
  Dieta Rekonwalescenta
  Dieta Szwedzka
  Dieta Makrobiotyczna
  Dieta Lekkostrawna
  Dieta Grupy Krwi
  Dieta Niskoenergetyczna
  Rola Jedzenia i Picia
  Cellulit
  Hormony a Przemiana Materii
  Odchudzanie a Woda
  Jeść i nie przytyć
  Piramida Żywności
  Nawyki Żywieniowe
  Pokochać Siebie
  Męcząca Dieta
  Tabela Kaloryczna
  Indeks Glikemiczny
  Przepisy Kulinarne Light
  Diety, Odżywianie, Uroda
  Wczasy Odchudzające
  Przyczyny Tycia i Nadwagi
  Reklama w Serwisie
  Kontakt
 
 


Dieta South-Beach

zwana inaczej dieta Plaż Południowych

Kiedy doktor Arthur Agatston wydał książkę pt.: „Dieta South Beach”, w której zawarł program swojej nowej diety, w całej Ameryce zawrzało. Wszyscy masowo zaczęli stosować dietę plaż południowych. I nie bez powodu. Z pewnością mało kto przeszedłby obojętnie wobec propozycji zrzucenia 6 kg w dwa tygodnie, i to bez uczucia ssania w żołądku, a potem bez ponownego przyrostu wagi. A taką właśnie ofertę ma dla nas dieta South Beach.


Pierwsza, czołowa pozycja, przekonamy się, zarezerwowana jest dla białka. Później dla węglowodanów o indeksie glikemicznym niższym niż 50 (czyli owoce, warzywa i ziarna), a na końcu dla tłuszczów nienasyconych, zawartych w rybach, avocado, nasionach, orzechach czy w oliwie z oliwek. Wiadomo, że jeśli zwiększamy udział jakiejś grupy pokarmów, to na pewno kosztem innej. Tak jest również w tym przypadku. Skreśleniu ulegają tłuszcze zwierzęce i węglowodany o indeksie glikemicznym powyżej 50.
Pierwszy etap diety trwa dwa tygodnie. Podczas jego trwania możemy niekiedy czuć się zmęczeni, źli, ogólnie rozbici. Ale to minie, gdyż ten okres jest najgorszy. Potem będzie lepiej. Jemy trzy duże posiłki plus dwie przekąski. Dużo pijemy – najlepiej niegazowana wodę mineralną. Dozwolone produkty w tym czasie to: ryby, jaja (ale nie w przypadku osób z wysokim poziomem cholesterolu!), rośliny strączkowe, chude mięso, oliwa z oliwek, kakao, warzywa takie, jak: seler, ogórek, cukinia, sałata, kapusta, brokuły, szpinak, pomidory. Zabronione są natomiast: kefir, mleko, jogurt, marchew, buraki, alkohol, słodzone soki, owoce, ziemniaki, ryż, makaron, kukurydza, pieczywo, płatki śniadaniowe, słodycze i napoje z dodatkiem kofeiny (kawa, cola).
Drugi etap trwa tyle, ile tego chcemy. Tak, by dojść do pożądanej wagi. Można wprowadzać nowe produkty, ale koniecznie w sposób stopniowy i bardzo trzeba uważać przy przejściu z etapu pierwszego w drugi, by nie zacząć się przejadać. Do jadłospisu dodajemy zatem: buraki, ziemniaki, kukurydzę, marchew, fasolę, arbuzy, banany, ananasy, pszenne pieczywo, makaron, biały ryż, czerwone wino, dżemy nisko słodzone, lody miód i gorzką czekoladę.
Trzeci etap to już żadna dieta. To czas, w którym uważamy po prostu na to, co jemy, aby znów nie przytyć. Zawsze możemy wrócić do etapu pierwszego. Ważne, by nie sięgać zbyt często po produkty o indeksie glikemicznym powyżej 60.

Dieta Plaż Południowych składa sie z trzech etapów. Etap pierwszy trwa dwa tygodnie. To sposób na szybkie odchudzanie i utrzymanie już osiągniętej wagi. Etap najtrudniejszy, ale uwaga, to tylko dwa tygodnie. Jak go przejdziecie następne etapy to już nie problem. Etap drugi trwa tyle ile sami sobie życzycie, a nasze jedzenie jest już bardziej urozmaicone.No i etap trzeci, ten nie ma już ograniczenia czasowego ponieważ najlepiej jeśli będzie trwał już do końca życia. Tak, być może brzmi to nieco zniechęcająco, ale tylko w ten sposób utrzymamy prawidłowa wagę i dobrą formę, jeśli na stałe zmienimy nasz sposób odżywiania się.

Dieta South Bech to pomysł kardiologa dr Arthura Agatstona. Jak mówi, jest idealna dla osób lubiących słodycze, i w ogóle lubiących jeść. W tej dzieci jesz to co chcesz a i tak chudniesz, a potem jesz to co chcesz i nie tyjesz. Dieta ta głównie polega na tym, by przede wszystkim ograniczyć wysoko przetworzone węglowodany (makarony, pieczywo zwłaszcza białe). Weglowodany takie sprawiają, ze po ich zjedzeniu szybko jesteśmy głodni, ponieważ nasz organizm bardzo szybko je trawi. Dieta ta reguluje też poziom glukozy we krwi, jednak nie mogą jej stosować osoby chore na cukrzycę, ponieważ może spowodować zbyt duży (w połączeniu z zażywanymi lekami) spadek poziomu cukru we krwi.

Złe węglowodany w naszej diecie to wszystkie te, których indeks glikemiczny wynosi ponad 60. To właśnie charakterystyczne jest w diecie plaż południa, że główna tutaj tabelą do której najczęściej zaglądamy to nie tabela kaloryczna, ale indeks glikemiczny. Najlepiej przykleić go sobie na lodówce. Wszystkie produkty których indeks wynosi mniej niż 60 możemy jeść i to właściwie do woli, a im mniejszy ten indeks tym lepiej.

ETAP I

To najtrudniejszy i najbardziej rygorystyczny etap. Zmiana sposobu odżywiania się jest niejako szokiem dla organizmu. W I etapie diety plaż południowych możemy spożywać trzy posiłki dziennie i dwie przekąski.

Produkty zakazane to:
- chleb, makarony, płatki kukurydziane, ryż
- kefir, mleko, jogurty, tłuste sery, masło
- marchew, buraki, ziemniaki, kukurydza, owoce,
- alkohol (pod każdą postacią), kawa, napoje z dodatkiem kofeiny, wszelkie słodkie napoje, i oczywiście wszelkiego rodzaju słodkości.

Produkty wskazane to:
- chude białe sery, serek tofu, chude mięso (gotowane najlepiej), chude wędliny
- ryby, jaja, orzechy (15 pistacji dziennie, nie więcej), kakao, oliwa z oliwek
- rośliny strączkowe, seler, ogórek, cukinia, sałata, kapusta, brokuły, szpinak, pomidory.

Dwa tygodnie takiej diety, czyli bez mąki i cukru normuje poziom cukru we krwi. Konsekwencje tego są dla nas dobroczynne, przede wszystkim spada ochota na cukier, chudniemy a nasz brzuch staje się płaski. W I etapie tej diety można spaść z wagi nawet do 6,5 kilograma.

Uwaga: w pierwszym etapie diety możemy czuć się nieco zmęczeni w wyniku gwałtownego spadku glukozy we krwi. Ale nie zniechęcajcie się tym. Gdy schudniecie poczujecie się w doskonałej formie.

ETAP II
W etapie drugim diety South Beach wzbogacamy nasz jadłospis, a co ciekawe nasze waga nadal idzie w dół. Bardzo rozważnie i stopniowo wprowadzamy takie produkty kasze niełuskane, brązowy ryż, razowe pieczywo (doskonałym rozwiązaniem jest tu chleb chrupki), niektóre owoce i gorzką czekoladę. Niedozwolone natomiast są nadal marchewka, buraki, kukurydza, ziemniaki, chleb pszenny, lody, dżemy i owoce takie jak banany, arbuz, ananasy i brzoskwinie i oczywiście słodycze. Jeśli w tym etapie waga nagle zatrzyma się, ogranicz znowu owoce i chleb.

ETAP III
Do etapu trzeciego można przejść jeśli uzyskaliśmy już wymarzoną wagę. W tym etapie, etapie jak już pisaliśmy, najlepiej na całe życie nadal szczególną uwagę zwracamy na złe węglowodany i produkty o wysokim indeksie glikemicznym. Ogólnie rzecz mówiąc odżywiamy sie według zasad, do których już przywykliśmy w dwóch pierwszych etapach. posiłkiem komponujemy z produktów, których indeks glikemiczny wynosi poniżej 60. Ważną sprawa to umiejętność neutralizowania złych węglowodanów. Chleb pszenny, bułeczkę czy marchewkę możesz zjeść od czau do czasu, ale najlepiej z oliwa z oliwek, albo z serem - dzięki temu cukry będą dłużej przetwarzane. A jeśli zauważysz, że Twoja waga zaczyna iść znowu w górę możesz wrócić na tydzień do etapu pierwszego a potem już przejść do trzeciego.

To doskonała i zdrowa dieta. Jeśli będziecie solidnie trzymać się jej zasad - sukces gwarantowany. Oczywiście podczas tej diety dwa litry niegazowanej wody to rzecz niezbędna. Odchudzanie to ciężka sprawa, wie to każdy kto już próbował,ale pamiętajcie też o jednej ważnej zasadzie, odchudzanie zbyt szybkie wcale nie jest najzdrowsze.


Dieta Plaż Południowych jest ostatnio bardzo popularna już nie tylko w USA. Jako ciekawostkę podam, że stosował ją sam Bill Clinton.

Przepisy diety South Beach (dieta Plaż Południowych)

Faza I

Śniadanie: dwa jaja ugotowane na twardo, czerwona marynowana papryka, oliwki zielone lub czarne, ser feta light, szczypiorek lub natka pietruszki, sałata zielona. Wszystkie składniki z wyjątkiem sałaty kroimy w kostkę i mieszamy. Rozkładamy liść sałaty, nakładamy do niego wszystkie wymieszane składniki, skręcamy sałatę w rulonik i jemy takie a'la naleśniczki.

Obiad: Pierś z kurczaka gotujemy, osobno gotujemy brokuły. Wykładamy wszystko na talerz, kładziemy na ugotowana pierś oraz brokuły dwa plasterki sera żółtego light. Całość wkładamy do mikrofali na kilka sekund tak, żeby ser roztopił się. Gotowe.

Podwieczorek: kilka pistacji

Kolacja: Dwa plasterki wędliny, rzodkiewki, sałata lodowa, cebulka jeśli ktoś lubi, pieczarki marynowane, oliwki, pomidor. Wszystko zmieszać w półmisku i gotowe.

Dieta South Beach pomogła już schudnąć wielu ludziom na całym świecie. Dieta plaz południowych jest także dobra na szybkie odchudzanie, np wiele kobiet zastanawia sie jak schudnąć szybko przed zbliżającym sie sylwestrem. Faza I diety south beach pozwala schudnąć do 6 kilogramów więc na sylwestra zmieścimy sie w naszą wymarzoną kreację. Warto jednak pamiętać by po świątecznych szaleństwach kontynuować fazy diety i nie dać się pokonać tłuszczykowi.

 
   
   
 
Jaworzyna Krynicka