Bilety Autokarowe   Norwegian   Konie   WizzAir   Narty   Bieganie   Zdrowie Uroda   Loty easyJet   Londyn Bilety   Ciąża i Poród   RyanAir  
  
  Strona Główna
  Tabletki na Odchudzanie
  Fatburner - Spalacz Tłuszczu
  Spalanie Tłuszczu
  Przyśpieszyć Metabolizm
  Kiedy Stosować Dietę?
  Wyznacznik Atrakcyjności
  Poduszka Ortopedyczna
  Dieta a Trening
  Dieta Kopenhaska
  Dieta Odchudzająca
  Dieta 1000 kalorii
  Dieta Kwaśniewskiego
  Dieta Cambridge
  Dieta Dukana
  Dieta Wiosenna
  Dieta Kapuściana
  Dieta Andersona
  Dieta Jogurtowa
  Dieta Gersona
  Dieta South-Beach
  Dieta Śródziemnomorska
  Dieta Haya
  Dieta Wysokoenergetyczna
  Dieta Hollywoodzka
  Dieta Atkinsa
  Dieta Antycukrzycowa
  Nieskocholesterolowa
  Dieta Mayra
  Dieta Antywrzodowa
  Dieta Antyzaparciowa
  Dieta Rekonwalescenta
  Dieta Szwedzka
  Dieta Makrobiotyczna
  Dieta Lekkostrawna
  Dieta Grupy Krwi
  Dieta Niskoenergetyczna
  Rola Jedzenia i Picia
  Cellulit
  Hormony a Przemiana Materii
  Odchudzanie a Woda
  Jeść i nie przytyć
  Piramida Żywności
  Nawyki Żywieniowe
  Pokochać Siebie
  Męcząca Dieta
  Tabela Kaloryczna
  Indeks Glikemiczny
  Przepisy Kulinarne Light
  Diety, Odżywianie, Uroda
  Wczasy Odchudzające
  Przyczyny Tycia i Nadwagi
  Reklama w Serwisie
  Kontakt
 
 


DIETA SZWEDZKA

Na stronie www.sfd.pl, na forum, użytkownik jogger tak wypowiedział się o tej diecie: „Oto moje efekty diety: dzięki niej pozbyłem się około 7 kilogramów, w kolejnych 2 tygodniach następnych dwóch. Łącznie - spadek z 73 na 64 kg. W czasie diety czułem się fatalnie. Ogólne osłabienie, kłopoty z pamięcią, koncentracją, itp. Po jej zakończeniu zmierzony poziom glukozy był poniżej minimum - pewnie stąd część dolegliwości. Pomimo tych trudności zdecydowanie uważam, że rzeczywiście warto było. Pożegnałem się ze zwisającym brzuchem, odgrzebałem za ciasne spodnie, kołnierzyk koszuli przestał cisnąć, odzyskałem wagę sprzed około 3 lat. W sumie tak jakby głupoty, ale jakże cieszą. Do "starej" wagi nie wróciłem, tzn. od ponad pół roku trzymam się tej mniejszej.

Zdarzające się wahnięcia w górę koryguję kilkoma dniami wg Atkinsa (nie wiem, czy tak można, ale to działa). Sądzę, że w moim konkretnie przypadku utrzymanie wagi jest też skutkiem zmiany sposobu odżywiania się. Teraz zwracam uwagę na węglowodany, jadam o w miarę regularnych porach, nie po 18.00, oraz - radykalnie obniżyłem nadmierną konsumpcję węglowodanów. Wcześniej litr soku wypijany dziennie zapewniał tak z 0,1 kg cukru. W lecie były to 2, 3 kartoniki. Łącznie dawało to w szczytach konsumpcję około 2 kilogramów cukru tygodniowo w postaci (zdrowych?) soków owocowych... I to, co najważniejsze - do tego wszystkiego dochodzi wymierny efekt w postaci radykalnego obniżenia poziomu cholesterolu”.



Na tym samym forum Ania napisała tak (nanoszę tu małe poprawki w pisowni wyrazów): „O rany!!!! To jest dieta, którą właśnie ja stosowałam! Calutkie dwa tygodnie. Zaczęłam ją stosować, kiedy odstawiłam swojego bobasa od piersi. Ciężkie pierwsze dni, ale po czwartym dniu spokojnie przywykłam do porcji i do rozkładu posiłków. Po tygodniu czulam sie strasznie slaba, nie uprawiałam żadnego sportu w ogóle ciężko mi było sie ruszać. Dobrze, że za oknem szalała akurat zima stulecia i szkoły pozamykali, wiec siedzieliśmy sobie w domu. Przed dietą 64 kilo, po skończeniu 57kg. Teraz 54, ale to dzięki intensywnym ćwiczeniom i dopasowanej do nich diecie. Trzeba mieć bardzo, bardzo silną wolę, aby można było ją stosować. Mi pomogła, efektu jo-jo nie widać, ale nie wiem, czy zdecydowałabym się ponownie”.

Dieta trwa 13 dni. Pozwala w tym czasie stracić do pięciu kilogramów, a czasem nawet więcej, jak widać z powyższych relacji. Poniżej przedstawiam jadłospis, którego należy się bezwzględnie trzymać. Każdy „skok w bok”, i dietę trzeba zaczynać od nowa. Aby nie dopuścić do ponownego przyrostu wagi, trzeba przejść następnie na inną dietę. Trzeba dużo pić. Zabroniony jest alkohol, białe pieczywo i cukier do słodzenia.

Przykładowy jadłospis:

Dzień 1 i 8

śniadanie: kubek czarnej kawy z kostką cukru

obiad: 2 jajka na twardo, duży pomidor, szklanka gotowanego szpinaku

kolacja: befsztyk wołowy (200 g), 5 liści sałaty z łyżką oliwy z oliwek i sokiem z cytryny

Dzień 2 i 9

śniadanie: kubek czarnej kawy z kostką cukru

obiad: befsztyk wołowy, 5 liści sałaty z łyżką oliwy z oliwek, świeży owoc np. jabłko

kolacja: 5 plastrów chudej szynki, 2 szklanki jogurtu naturalnego

Dzień 3 i 10

śniadanie: kubek kawy z kostką cukru

obiad: szklanka szpinaku, duży pomidor, świeży owoc np. grejpfrut

kolacja: 2 jajka na twardo, 5 plastrów chudej szynki, 5 liści sałaty z łyżką oliwy z oliwek i sokiem z cytryny

Dzień 4 i 11

śniadanie: kubek czarnej kawy z kostką cukru

obiad: 2 jajka na twardo, 1/2 kostki twarogu (100g), duża marchewka

kolacja: 2 szklanki jogurtu naturalnego, pół szklanki kompotu z owoców (gotowany bez cukru, owoce do konsumpcji)


Dzień 5 i 12

śniadanie: duża starta marchew z sokiem z cytryny

obiad: duża porcja gotowanej chudej ryby np. pstrąg.

kolacja: befsztyk wołowy, 5 liści sałaty, 9 różyczek gotowanych brokułów

Dzień 6 i 13

śniadanie: kubek czarnej kawy z kostką cukru, grzanka

obiad: gotowany, mały kurczak bez skóry, 5 dużych liści sałaty z łyżką oliwy z oliwek i sokiem z cytryny

kolacja: 2 jajka na twardo, duża marchew

Dzień 7

śniadanie: kubek czarnej kawy bez cukru

obiad: kawałek gotowanego, chudego mięsa, świeży owoc np. kiwi

kolacja: nic

(Źródło [jadłospis]: www.twojadieta.info)

 
   
   
 
Jaworzyna Krynicka