Fatburnery – spalacze tłuszczu

Fatburnery

Substancje spalające tłuszcz – fatburnery

Czym są „miejsca newralgiczne”? Zapewne mało kto ma pojęcie, że chodzi tu o takie partie ciała, które najbardziej narażone są na tycie. A więc, u kobiet szczególnie, są to głównie: brzuch, pośladki, biodra oraz uda. Tu przybiera się „ciałka” najszybciej, jednocześnie zaś najtrudniej jest je stąd zrzucić. W czym tkwi zatem istota samego odchudzania? Otóż w tym, ażeby tłuszcz, którego dostarczamy wraz z pożywieniem, nie trafiał właśnie do takich miejsc, a po prostu by został zamieniony na życiodajną energię, która trafi następnie do wszystkich komórek ciała, zapewniając im wszystko to, co niezbędne. Jak móc tego dokonać w sposób odpowiedni, właściwy, by nie katować się ani żmudnymi ćwiczeniami, ani strasznymi dietami, ani nie doświadczyć tak powszechnego efektu jo-jo?

Otóż, istnieją oczywiście specjalistyczne preparaty, dostępne w aptekach. Można również poddać się operacji plastycznej. Można wziąć się za siebie i zacząć uprawiać jakąś dyscyplinę sportu. To bardzo dobrze. Jednak nie uda się wiele osiągnąć, jeśli nie połączy się tego z odpowiednią dietą. A o taką trudno, gdyż musi być ona ani zbyt niskokaloryczna, ani zbyt wysokokaloryczna. Żeby jednak było bezpiecznie, warto od samego początku wzbogacić swoje codzienne menu o składniki tzw. „fatburner”, które są niczym innym, jak naturalnymi spalaczami tłuszczu. Mówi się o nich sporo, jako o środkach farmakologicznych, ale mało kto wie, że mogą one występować również w postaci naturalnej, a więc w wielu produktach spożywczych.

Do aktywacji przemiany materii bardzo potrzebny jest magnez, który ma za zadanie pobudzić działanie około trzystu enzymów naszego organizmu, a także należy do „spalaczy” tłuszczu. Duże ilości magnezu znaleźć można w wodzie mineralnej, orzechach, głównie nerkowcach, kakao, kawie, niełuskanym ryżu, produktach pełnoziarnistych i czarnej herbacie. Bez magnezu organizm nie jest w stanie prawidłowo pracować.

Aż trudno uwierzyć, że witamina C odkryta i opisana została w sposób naukowy dopiero w 1928 roku. Wcześniej, z powodu jej niedoboru, wiele ludzi cierpiało na szkorbut, chorobę zębów, która powodowała ich wypadanie. Witamina C jest bardzo cennym składnikiem dla naszego organizmu, zapewnia witalność i zdrowy wygląd, zwiększa odporność. Wszystkie te działania odbywają się kosztem rozkładu tłuszczu, dzięki czemu można w łatwy sposób schudnąć. Gdzie znajduje się najwięcej tej witaminy? Zdecydowanie w warzywach i owocach – przede wszystkich tych świeżych, szczególnie zaś w cytrusowych.

Tarczyca jest takim narządem, który odpowiada za produkcję hormonów, które uczestniczą w procesie przemiany materii. By jej funkcjonowanie odbywało się na odpowiednim poziomie, a więc nie na zbyt wysokich, ani na zbyt niskich obrotach – trzeba dostarczać jej właściwe dawki substancji zwanej jodem. Tę natomiast znaleźć można w: rybach oraz innych owocach morza, a także w mleku i jego przetworach.

Kolejnym ważnym składnikiem pożywienia jest karnityna, która szczególnie zalecana jest sportowcom, gdyż zwiększa wytwarzanie energii kosztem spalania tłuszczu, transportując go do komórek i utleniając go. By mogło to nastąpić, potrzebna jest także witamina C. Karnityna organizm nie jest w stanie wytwarzać sam w dużych ilościach, dlatego należy ją przyjmować wraz z pożywieniem. Najlepszym jej źródłem jest mięso.