Odchudzanie a zdrowie

Odchudzanie a zdrowie

Odchudzanie, odżywianie a młodość

Odżywianie ma ogromne znaczenie na zachowanie urody i młodości. Otyłość jest nie tylko przyczyną wielu chorób ale jest oznaką starzenia się. Otyła kobieta czy mężczyzna stają się niezgrabni i nieestetyczni. Pęd do odchudzania na całym świecie tłumaczy się także staraniami do zachowania młodości. Masaże, gimnastyka, diety odchudzające, odnowy biologiczne, spa to wszystko po to by wyglądać pięknie nie tylko na zewnątrz, ale i czuć się młodo duchem.

Tabletki na Odchudzanie:

Tabletki i Suplementy na Odchudzanie

Najtańsze Suplementy Odchudzające i Tabletki na Odchudzanie.
Najlepsze Ceny – Sprawdzony Sklep – Oryginalne Produkty!

Niemałe znaczenie w zachowaniu młodości ma stosowanie prawidłowej diety, rozsądne odżywianie i gimnastyka ale wszystko w odpowiednim czasie. Niestety gwałtowne odchudzanie w późnym wieku i szybki spadek wagi niestety raczej nie pomoże naszemu wyglądowi, lecz jeszcze bardziej mu zaszkodzi. Starania o utrzymywanie prawidłowej wagi powinno być rozpoczęte od wczesnej młodości. Najlepiej nie przekraczać należnej wagi, czyli nie tyć, ani nadmiernie nie chudnąć przez całe życie. Oczywiście dopuszczalny jest jakiś margines około 5 kilogramów w jedną lub w drugą stronę zwłaszcza w takich wyjątkowych okresach życia jak ciąża, karmienie, klimakterium (menopauza). Zatem odżywianie zasadniczo wpływa na zachowanie młodości. Niezbędne dla każdego organizmu jest dostarczanie wszystkich niezbędnych składników jak białko, węglowodany, tłuszcze, sole mineralne, witaminy oraz woda. Białko wpływa na prawidłowy stan włosów, skóry i paznokci. Białko znajdziemy w rybach, mięsie, mleku, serach oraz jajach.

Węglowodany zawarte są w takich pokarmach jak: wszystkie pokarmy mączne czyli chleb i wszelkiego rodzaju pieczywo, ziemniaki, ryż, jarzyny, owoce, miód, cukier i wszelkiego rodzaju słodycze (ciastka, cukierki, czekolada, desery, lody). Jeśli mamy wybierać te najzdrowsze węglowodany to warto często sięgać po szpinak, marchew, groszek zielony, seler, pora, ogórki i pomidory. I chociaż niektóre z nich bywają ciężkostrawne to nie są tuczące. Tuczące są natomiast ziemniaki, które lepiej ograniczać w ilości. A jeśli już jemy ziemniaki to najwartościowsze są te gotowane w mundurkach, gdyż zachowują znacznie więcej witamin. Warto o tym pamiętać. Kiedy sięgamy w sklepie po chleb wybierajmy częściej ten razowy z ciemnej mąki. Jedząc wyłącznie białe pieczywo nie dostarczamy naszemu organizmowi witaminy B1zawartej właśnie w razowym chlebie. Objawem braku witaminy B1 jest brak koncentracji, ciężkośc w zasypianiu, nadpobudliwość.
Cukier najzdrowiej spożywać tylko ten zawarty w owocach i jarzynach. Cukier i jego wyroby nie tylko nie zawierają witamin ale są przede wszystkim tuczące.

Tłuszcze dzielimy na zwierzęce i roślinne, i to właśnie te roślinne są dla naszego organizmu zdrowsze aniżeli zwierzęce. Mniej kaloryczne i nie powodujące miażdżycy.
Wapń, żelazo i fosfor to związki mineralne także niezbędne naszemu organizmowi do prawidłowego zdrowego funkcjonowania. Należą do nich także sód i potas. Ponieważ sód jest składnikiem płynów międzykomórkowych a potas wewnątrzkomórkowych niezbędne jest picie dużej ilości wody. Osoby, które się odchudzają często ograniczają wypijane płyny a to tylko niekorzystnie wpływa na trawienie, układ krążenia, pracę nerek, które w takiej sytuacji bywają przeciążone pracą. Jeśli w naszym organizmie zabraknie żelaza będziemy zmęczeni, senni, nerwowi, częściej będzie bolała głowa. W czym znajdziemy żelazo: podroby, chude mięso, pieczywo razowe i chrupkie, pora, szpinak, morele suszone, wiśnie, brzoskwinie, orzechy, kakao, czekolada (nie sprzyja na odchudzanie w dużej ilośći).